Shenna.reismee.nl

FIRST STOP; Panama city

Yes het was weer zo ver.. eindelijk stapte we in het vliegtuig en dit keer ging de reis naar PANAMA!
na een vliegreis van 10 uurtjes kwamen we aan. En zoals altijd stond daar weer de man met de koekenpan - de klap van de hitte.
We namen een (veel te dure) taxi naar ons hotel, hotel Eurostars, en konden meteen naar de hotel kamer. Vol spanning houd ik de kaart voor de kaartlezer, trek de hotelkamer deur open en .... kijk recht in de ogen van een onbekende man? oeps. Ze hadden ons de sleutel gegeven van een kamer die al geboekt was.. gelukkig werd dit snel opgelost. We zijn lekker een duik gaan nemen in de rooftop pool, het uitzicht van de 27e verdieping viel zeker niet tegen, en zijn daarna naar bed gegaan. 21.00 uur lag ik in coma en om 05.00 klaarwakker, YES JETLAG ? even van het fantastische uitzicht vanaf de hotelkamsr genoten en toen zijn we lekker gaan ontbijten.
Daarna de metro gepakt naar het centrum, buskaartjes geboekt naar bocas en nog een beetje rondgeslenterd in de wijk Casco Viejo. Mooie wijk met mooie panden, leuke eettentjes maar best toeristisch, en dat merk je vooral aan de prijzen!
Ook hebben we nog een klein stukje van het metropolitan park gezien. Dit grote stadspark is een kleine jungle in het centrum van Panama. Het leukst zijn de lange routes waarbij je luiaarden kunt spotten, ik herhaal, LUIAARDEN?!!!
Maar helaas hadden we hier niet genoeg tijd voor dus hebben we de route van 15 min genomen. Je waant je dan ook echt in de echt jungle met alle auto s op de achtergrond.. NOT.
Ik had trouwens geluk dat ik op tijd omhoog keek, anders was ik vol met mn snufferd in een web gelopen.. mét eigenaar; een fucking dikke vette grote spin. Dus als er dan nog ergens dieren te spotten waren, had ik ze meteen allemaal weggejaagd met mijn geschreeuw.
Die avond hebben we dus de nachtbus naar Bocas del Toro gepakt. Normaal is een nachtbus best comfi, stoelen kunnen naar achter en het is koud, maar met een dik vest altijd goed te doen. Nou, in Panama dus NIET. standje vrieskist voor de komende 11 uur.. Jezus, dit was zelfs nog erger dan die helse treinreis in India. Geloof me, ik had al te graag mn oorwarmers, skijas en handschoenen aangehad.. wat was het koud!!!
3 reispillen er in geknald en half geslapen, voor zo ver het kon in die kou..

Reacties

Reacties

Yolande

Lijkt me een heel spannende reus met wat ongemakken op de koop toe
Heel veel plezier nog saampjes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!