Shenna.reismee.nl

Bocas Del Toro

Om 5 uur kwamen we aan op onze halte, en werden we met de taxi naar de haven gebracht. Vanaf hier was het een half uurtje varen naar het eiland Colon. Wat een fantastische rit was dit. De steeds lichter wordende horizon en omringd worden door allemaal groen. Wauw.
Om 6.30 kwamen we aan bij ons hostel Selina. Wat is het hier heeeeerlijk. Fijn sfeertje en lekker laidback. We mochten gebruik maken van 1 kamer, in de andere konden we pas om 15.00 uur inchecken.
Omdat er maar 1 bed stond hebben we de zitzakken van beneden gehaald en op de kamer erbij gelegd zodat we ee r st ff konden slapen.
Wat later op de dag hebben we fietsen gehuurd en hebben een deel van het eiland bezocht. Er werd aangeraden om naar bluff beach te gaan, een 7 kmlang strand. Misschien ben ik een beetje verwend geworden maar ik vond het niet heel bijzonder. De 1uur lange tocht er heen is teouwens wel leuk! Je fietst het stadje uit en je fietst daarna over allemaal onverharde stukjes naar het strand. Onderweg kom je trouwens wel langs een erg mooi verlaten strandje! Heerlijk water en er lag niemand. Wel oppassen want we hadden alle 4 daarna last van kleine splintertjeswat leek op glaswol?
Toen we terug kwamen in het hostel waren ze alles opnieuw aan het schilderen. George, ook wel jayB, was verantwoordelijk voor de vette muurschildering. Super chille Panamese gast die uitstekend engels spreekt.
S avonds zijn we wat gaan eten bij een pizzeria, niet heel bijzonder wel gewoon lekker. Die zit ergens naast de club Summer. Hier waren ze voor aan het promoten. Er was gratis entree en je kreeg bij binnenkomst dan ook een gratis drankje. Er werd de hele avond chanine muziek gedraaid (kizomba/salsa) en dar kwam goed uit want mevrouw was om 12 uur jarig! We hebben heerlijk gedanst en op het dek gechilld. Hier kon je prima loungen met een klein zwembadje die doorliep naar de zee. Echt een aanrader dus!