Shenna.reismee.nl

Playa Larga

De volgende ochtend was het tijd voor ons om weer te gaan en verder te reizen. Dat viel wel ff kut, want het was gewoon de allerleukste casa waar we zijn geweest en hij was zo leuk en gastvrij.. We moesten afrekenen en hij heeft alleen het ontbijt en overnachtingen gerekend. Al het drinken, eten en snorkel trip niet! Zijn we natuurlijk niet mee akkoord gegaan en hebben hem gewoon betaald wat we eigenlijk hadden berekend, want als we het iemand gunnen is het hem wel! Hij heeft ons wel 5x opnieuw geknuffeld en daarna zijn we in de taxi gestapt. Dit is sowieso een Casa die we iedereen aanraden en komen zelf ooit ook echt terug.

Vanaf Trinidad zijn we met de taxi weer een stukje terug naar het westen gereden, naar Playa Larga. Ons plan was eigenlijk om door te gaan naar het oosten van Cuba; Santiago, Holguin en Baracoa. Maar omdat de busreis vanaf Trinidad 15 uur duurt en we in de knoei kwamen met tijd, zijn we weer terug naar het westen gegaan.

Playa Larga is een klein dorpje waar niet veel te beleven is eigenlijk, maar waar je wel lekker kunt snorkelen en kunt hiken.
Toen we aankwamen bij casa Alex hebben we ons snel omgekleed en zijn we naar het strand gelopen. We hadden nog niks gegeten dus ondertussen gingen we op zoek naar een supermarkt. Maar die zijn er niet... het enige wat ze hebben is een kiosk en die was dicht. Ook alle tentjes / restaurantjes op weg naar het strand waren dicht.. lang leve laag seizoen! Toen we wat verder liepen kwamen we uit bij een resort met een restaurantje, ik bestelde een sandwich en hebben er serieus een half uur op moeten wachten terwijl we de enige gasten waren. Het personeel stond een beetje te chillen en hangen en dan merk je wel echt dat het van de overheid is.. mensen voeren niks uit want ze krijgen toch wel betaald..