Shenna.reismee.nl

Onze veelbelovende krokodillen tour

Vandaag was de 2e dag in Playa Larga en zaten te twijfelen tussen de Hike tour of snorkel tour. Maar omdat de hike zo veelbelovend was, hebben we dat gekozen. Het was trouwens wel echt de duurste trip van de vakantie, voor 65cuc zouden we worden opgehaald met de jeep, en naar het natuurreservaat rijden waar we een hike van 3 uur zouden doen en krokodillen, vogels, en flamingos zouden spotten, én in van die nature Pools konden zwemmen. Super vet dus, dat hadden we er wel voor over!

We werden om 10 uur opgehaald door de jeep en reden naar het park. We stapten uit met onze gids en begonnne aan de hike. Ondertussen kwamen we allemaal krabben tegen tussen de bomen en hij vertelde wat over de mooie vogels die we zagen. Eenmaal bij de nature pool aangekomen, mochten we gaan zwemmen. Maar wat normaal azuurblauw is, was nu groen van de algen dus hebben vriendelijk bedankt.
Nadat we verder liepen en nog wat vogels hadden gespot, kwamen we uit bij de weg. We hadden er net een uurtje opzitten, en waren dus al klaar... Een wandeling in de hatertse vennen is nog spannender.
Omdat we niet konden zwemmen, bracht hij ons naar een ander mooi stukje zee. Dit werd overspoeld met snorkelaars en duikers dus zijn we terug gereden naar het dorpje. Toen viel ook pas het kwartje dat niet de hike zelf, maar de hele trip 3 uur duurde.. in plaats van afgezet te worden bij de Casa vroegen we of we naar een supermarkt konden gaan. In plaats daarvan brachten ze ons naar een restaurant en zeiden ze dat er geen supermarkten waren in Cuba. Prima, dan kijken we zelf wel ff. Toen we ze betaalden en 70 cuc gaven, wachtten we op ons wisselgeld. Meestal geven we echt wel fooi, maar kom op.. Een hike van 65 cuc voor een paar krabben en vogels? Ze waren dan ook niet zo blij dat we geen fooi gaven en zijn weg gereden.
De casa was niet ver Dus konden prima terug lopen en kwamen zelfs nog langs een pizzeria, of nja, een hutje waar hij deeg met warme kaas verkoopt. Dus voor 3 cuc hadden we twee pizza's en waren dik tevreden. Vervolgens kwamen we langs de kiosk (die vandaag dus wel open was) en hebben hier nog wat boodschapjes gehaald voor morgen. We zaten nog te twijfelen of we een snorkel tour gaan doen hier, maar alles is echt uitgestorven dus ik denk dat we gewoon op zoek gaan naar wat de volgende stop wordt. Misschien is Playa Larga heel leuk in het hoogseizoen, maar nu is er echt vrij weinig te beleven en best duur in verhouding met de andere plekken waar we zijn geweest. Misschien moeten we maar weer terug naar Geoly in Trinidad :)