Shenna.reismee.nl

"Go to Varadero they said.. It will be fun, they said.."

Ik heb een beetje een Haat/liefde verhouding met reizen. Niet het reizen zelf hoor, ik hou er van om naar andere landen te gaan en de verschillende culturen te zien, proeven en ruiken, maar het transporten naar andere plekken met het vervoer; de boot, taxi, taxicollectivo of bus die in dit geval weer 3 uur duurde. Niks is eigenlijk echt comfortabel en voel me altijd zo beroerd (wagenziekte bleh... ).
En dan heb je van die reispilletjes ingenomen, maar dan denk je tijdens de rit dat het pilletje niet werkt want je voelt je draaierig en misselijk dus dan neem je er nog een, maar daarna val je in een dikke coma en kom je helemaal versuft aan en heb je eigenlijk niks meer mee gekregen van de reis zelf.. wat dus eigenlijk ook wel weer heel jammer is.. want het heeft ook wel weer wat. Je rijdt door allemaal dorpjes en ziet van alles.. of nja, zolang je wakker blijft dan ;)

We zijn inmiddels belandt in Varadero! Het toeristen oord die je als backpacker beter kunt vermijden, maar waar je wel even lekker 2 dagen kunt genieten van de mooie stranden en de fijne all inclusive resorts. Althans, zo staat het online beschreven.
We komen aan op het busstation en hebben nog eigenlijk geen idee waar we gaan slapen, we zoeken een pleintje op met Wi-Fi en hebben besloten om 2 nachten in het all inclusive Melia Las Antillas te verblijven. We pakken de coconut taxi (soort riksja) naar het hotel en als we onderweg zijn, komt het er ineens met bakken uit. Het leek wel alsof het hagelde, want die dikke druppels op je blote huid als je in zo'n ding zit is echt geen pretje. Heeeeeelemaal doorweekt en drijfnat stappen we het hotel binnen en meteen worden we aangestaard; volgens mij komen hier niet zo veel backpackers en al helemaal niet met een coconut maar eerder in een fancy jaren 50 taxi.
We leggen uit dat we niet online konden boeken, dus of we het gewoon hier konden regelen. Dat kon, maar alleen als we contant betalen en even het dubbele neerleggen. Dus zijn we het online gaan proberen en toen lukte het reserveren wel. We konden ineens ook wel met de creditcard betalen.. vreemd. Ondertussen stonden we trouwens nog steeds uit te lekken van de regenbui, overal waar we hadden gestaan lag er een plasje water en er kwam dan ook meteen een schoonmaakster aan om het achter ons op te dweilen.
Om 4 uur konden we eindelijk inchecken, en onze kamer zag er ook prima uit. Hotel is wel erg gedateerd, maar wisten ook wel dat je hier van de all inclusive resorts niet te veel moet verwachten; het is absoluut geen Turkije of zo.
We zijn even gaan rondlopen - het resort is echt mega groot - en even naar het strand gegaan. Of het komt doordat het bewolkt was, of we zijn gewoon verwend; maar we snappen niet zo goed dat mensen dit echt het mooiste strand van Cuba vinden..
We hebben gegeten in de vreetschuur *het restaurant*. S avonds nog lekker burgerlijk met alle 60plussers naar een bandje zitten luisteren en onze avond afgesloten bij de beachparty op het strand met wat entertainment. De mensen zelf zijn eigenlijk al entertainment genoeg want man man man, wat hier toch allemaal rond loopt.. allemaal "rijke" Cubanen overladen in gouden sieraden, en met na maak kleding die de dikke pik uit lopen te hangen. Erg fascinerend om te zien :)