Shenna.reismee.nl

Isla Solarte

De volgende dag hebben we uitgecheckt bij Selina en zijn op zoek gegaan naar een lunch tentje. Bram en ik hadden al ontbeten maar chaan en Dave hebben eerst nog ff hun kater uitgeslapen.
Cafe del mar zit een paar blokken van Selina en is een heerlijk klein tentje met gezonde lunch zoals smoothiebowls en borritos. Ook wel een leuk feitje is dat het gerund wordt door 2 mooie mannen en als jr net als ik geen honger hebt, dan kun je jezel bezig houden met staren haha.
Vervolgens zijn we naar een ander eiland vertrokken. Na zo'n 10 min met de watertaxi kom je aan op Isla Solarte. Dit kleine eilandje is omringd met jungle en het enige hostel wat erop gebouwd is, is Bambuda lodge. Wat een plaatje!!
Bambuda lodge kom je trouwens overal tegen op Facebook (insider, unilad etc.) En dat snap je ook wel als je het op zoekt. Dit is echt een pareltje ! Fantastisch uitzicht, fijn zwembad, leuk personeel, vette glijbaan de zee in en heeeeerlijk eten! Omdat er niks anders op het eiland zit (Of je moet de watertaxi naar Colon pakken) ben je dus min of meer verplicht om bij bambuda iets te eten. Maar geloof me, dat is alles behalve een straf!! Wat een goede keuken hebben zij! Als lunch had ik groente quasadillas met kaas en de mannen hadden een wrap met gefrituurde garnalen.
We hebben verder vrij weinig gedaan die dag en vooral lekker gechilld bij het zwembad. Voor het avondeten stonden er 4 gerechten op het bord waar je voor moest reageren. Die avond kozen we voor chow mein en het was heerlijk! Daarna nog wat biertjes gedronken en meegespeeld met de bambubingo En zijn vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag hebben we weer vrij weinig gedaan. We wilden eigenlijk een tour doen naar het zapatilla eiland, maar die zat helaas vol. Toen zijn we maar met Captain Ricki en zijn taxiboot naar coral bay gegaan waar we een beetje hebben gesnorkeld. Het was hartstikke mooi maar absoluut niet te vergelijken met The Perhantians in Maleisië.
Ik vroeg Ricki of er Oso Perisozo in de buurt zaten en hij zou wel even ergens langs varen met ons. We vaarden langs een verlaten mangrove eilandje en daar zat ze.. hoog in de bomen met haar jong; een luiaard!! Mij is blij! Helaas niet van heel dichtbij gezien zodat ik er mee op de foto kon maar ik heb ze wel gezien haha.

Die dag was er ook een feestje; filthy Friday! Dan ga je met een bootje eiland hoppen om van hostel naar hostel te gaan en flink te zuipen. We hadden geen zin om de hele dag te gaan maar hebben s avonds nog even de boot gepakt naar Colon. We hadden van te voren trouwens weer een overheerlijke maaltijd...! Poke met gemarineerde verse tonijn, sesam zaadjes en creamcheese. Serieus, het leek wel een sterren diner.
Toen we hier werden aangesproken door een stel gezopen engelsen met 3 dubbele tong, had ik niet heel veel spijt dat we niet waren gegaan haha. We wilden naar club Summer maar die zat nog dicht dus hebben even een drankje gedaan bij restaurant OM. Dit is een heerlijk Indiaas restaurantje met fantastische gerechten op de kaart! Dus mocht je er ooit zijn, ga zeker langs voor je diner!

Toen we wakker werden moesten we uitchecken maar omdat de taxiboot pas om 4 uur zou gaan hadden we nog de hele dag.
Omdat Bambuda omringd is door jungle, hebben we de (veel te grote) regenlaarzen aangetrokken en zijn we het jungle pad gaan bewandelen. Kleinduimpjes on tour!
We liepen het pad naar beneden en kwamen eigenlijk meteen al in de jungle. We moesten een gladde brede boomstam oversteken en de mannen lagen natuurlijk flink voorop. We hadden inmiddels ook tegenliggers dus die stonden braaf te wachten. Toen we EINDELIJK van de boomstam af stapten werd ons gesprek wreed verstoord. Er sprong een kaaiman uit het water, echt een halve meter van onze voetjes. We schrokken zo erg dat Chanine en ik meteen zijn omgedraaid. De mannen hebben nog wel heel stoer hun tour voortgezet..