Shenna.reismee.nl

Hagelwitte stranden

Vrijdag, de 28e, hebben we een Taxi Collectivo (gezamenlijke oldtimer taxi met meerdere mensen erin) naar het strand gepakt. Het duurde ongeveer 1.5 uur en de wegen waren weer zo slecht, dat je helemaal door de auto werd geschud. Maar dat allemaal was al snel vergeten toen we bij Playa Juvitas aankwamen, wat een plaatje! Witte zandstranden met lichtblauw water.. we legden de handdoek ergens neer en zijn een stukje gaan wandelen; we kwamen op een kilometer lang strand met NIEMAND ! Dat was nog eens luxe.
Om 4 uur reed de auto weer terug naar de stad en we zaten met hetzelfde groepje weer in de auto en zijn s avonds wat gaan eten samen. Niet bij een restaurant, maar gewoon een Casa waar de lokale bevolking gaat eten. Voor 2 cuc hadden we dan ook een heel bord vol! Daarna gingen we terug naar het tentje met mojito's voor 0.90 cuc. ( Bram en ik zijn hier trouwens IEDERE dag geweest, soms wel eens 2x op een dag.. ) We hebben de hele avond gepraat en gelachen en hebben onze avond afgesloten in een bar, el colonial.
De volgende dag zouden we naar Trinidad reizen maar we hadden een enorme kater.. dus dat hebben we maar een dagje verplaatst. We zijn met de Duitse meiden naar een hotel met zwembad gegaan. Na heel wat afdingen hebben we voor 7 cuc de taxi naar hotel Jazmine gepakt maar toen we aankwamen was het zwembad leeg! Niet leeg dat niemand-er-in-zat- leeg maar gewoon geen water. Shit. We hebben even van het uitzicht genoten en vervolgens de taxi naar een ander hotel met zwembad gepakt. We hebben hier een paar uurtjes gelegen in de brandende zon, en toen brak het los. Dikke vette donders en bliksem dus ja, wat kun je anders doen dan cocktails drinken?! Dus daar hebben we de dag mee gevuld...
S avonds was er nog een dikke party in de grotten (iedere zaterdagavond en dat is blijkbaar echt een aanrader) maar omdat we de dag erop niet weer de bussen konden missen, zijn we braaf naar bed gegaan!