Shenna.reismee.nl

Kreeftendag

Vandaag zijn we gaan snorkelen. Jasmine en christine, de duitse chicks gingen ook gezellig mee!
Geoly, de man van onze Casa, is zelf een scubadive instructor geweest en duikt en snorkelt nog steeds vaak. Hij en een vriend van hem namen ons mee, en omdat ze zoveel verstand hebben, wisten ze ons alles te vertellen.
We zijn een heel stuk van de kust af gezwommen en hebben echt zo veel moois gezien. Ik heb een devilsfish en zeester vastgehouden die hij van de bodem had gehaald en Bram heeft nog een grote krab en een kreeft vastgehouden. De krab had maar 1 schaar dus die heeft hij vrijgelaten maar de 2 kreeften hebben we mee naar huis genomen.

We gingen met zn allen terug naar de Casa en terwijl wij ons gingen opfrissen, heeft hij de kreeften bereid. Het was echt een feestmaal en vielen als piranha's aan, het was zoooooo lekker!!

Eigenlijk zouden we maar 2 nachten blijven, maar dit is echt - by far - de aller leukste casa ever. Geoly is zo chill en gastvrij dat we nog een derde en vierde nacht hadden bij geboekt.
We hoefden trouwens ook niks voor de kreeften te betalen en de meiden mochten gewoon een kamer gebruiken om te chillen en douchen.

Daarna zijn we nog even naar hun casa gegaan waar we wat hebben gedronken en een pizza hebben gegeten (stuk deeg met gesmolten kaas). En hebben de taxi naar de Cave party gepakt. Of nja, taxi... het was een Lada uit het tijdperk van Stalin. Hij viel nog net niet uit elkaar... We rammelden alle kanten op en van het interieur ontbrak ook ieder spoor.
We reden een berg op maar dat trok die dat niet zo goed dus werden we gedropt in de middle of nowhere om het laatste stuk te voet af te leggen. Ayala is een discotheek in een grot, echt super vet. Ze hadden zelfs schermen met videoclips, zo fancy was het wel. Het was er alleen ontzettend benauwd dus we hebben afscheid genomen van de meiden en zijn na 1 drankje weer naar huis gegaan.

De volgende ochtend is Bram met Geoly meer naar zn huis gegaan om een fiets te lenen. Hij woonde vroeger wel in de Casa waar wij slapen, maar omdat dat nu voor de gasten is, woont hij zelf met zijn gezin in een huisje iets verderop.
We zijn op de fiets naar Playa Ancon gegaan. Een super mooi stuk strand met aan het einde wat resorts. De fietstocht zelf was echt pittig, dus waren ook blij dat we lekker konden relaxen. Het toeristische strand was trouwens helemaal uitgestorven omdat het natuurlijk off-season is in oktober Helemaal aan het einde bij het resort was het misschien wel wat drukker maar hadden geen zin om daar helemaal heen te fietsen dus hadden het strand weer bijna voor onszelf alleen!
Toen we terug kwamen stond Geoly er al weer met een heerlijk mango hapje. We hebben nog gezellig zitten kletsen en heeft ons vervolgens (oeteroeteroeter met zn 3en op een scooter) naar het restaurant van zijn vriend gebracht.
Dit was echt een van de lekkerste maaltijden ooit. Bram had een kreeft die nog groter dan zijn hand was, en ik had een curry van kreeft en garnalen. Wauw.
Dus mocht je ooit in Trinidad zijn, ga dan zeker naar "la Rosa" in Casilda!