Shenna.reismee.nl

Aankomst en een dagje in Kathmandu

Lieve allemaal,

Mijn eerste dag kathmandu zit er op en zit alweer in een hobbelbus naar pokhara.
Ondanks dat het in Nederland een totaal afgekeurde bus zou zijn en niet op de weg zou mogen verschijnen, zit ik best oké. En het mooiste..... ik heb WiFi!
Eigenlijk helemaal niet zo mooi want dit is mijn persoonlijke retreatmenttrip om af te kicken van m'n telefoonverslaving. ( En ja je leest het goed, ik erken 'm nu zelfs ;) )

De vlucht gister is best goed verlopen. KLM is echt top ik heb 8 uur lang films gekeken en prima gegeten in het vliegtuig.

We hadden een tussenstop in Oman in moesten 3 uur wachten op het vliegveld. Daarna vlogen we vanaf Oman naar Kathmandu. Het vliegtuig was best leeg waardoor ik 3 stoelen voor mezelf had. Best chill dacht ik tot dat de steward kwam vertellen dat ik bij mn vriendinnen moest gaan zitten in het midden van het vliegtuig. Er zaten maar 6 vrouwen, met ons erbij, in het vliegtuig en de rest waren mannen. We denken dat dit was uit veiligheid. Wel netjes natuurlijk maar ook wel bizar dat hier rekening mee gehouden moet worden.

Na aankomst werden we naar het hotel gebracht, Osho holiday Inn, zag er prima uit! Ook hebben we even geluncht bij Gaia, een leuk en gezellig tentje. Daarna zijn we een stuk gaan wandelen in Kathmandu. Als je al geen cultuurshock kreeg op het armoedige vliegeveldje dan krijg je 'm vast en zeker bij een wandeling. Wat een armoede, en dan zijn de verhalen over India nog veel erger...
Het is vuil en overal ligt afval. Toch is het wel bijzonder om te zien dat mensen allemaal zo leven en het de meest normale manier is, of misschien raak je er wel snel aan gewend?

Waar ik wel heel erg van ben geschrokken zijn de zwerfkinderen. Kinderen van 3 - 7 jaar oud, echt heel klein, bevuild en op blote voeten die aan je gaan hangen en dat jij moet doorlopen..
De jongste die ik tegen ben gekomen was denk ik een jaar of 2, jonger dan Yves in ieder geval, die met z'n armpjes omhoog mijn kant op kwam lopen... het liefst had ik 'm in m'n armen genomen en niet meer los gelaten.. ja dat vond ik echt heel heftig.

Verder zijn we naar de monkey temple gelopen. Dit was boven op een berg waardoor je uitzicht had over de stad Kathmandu. De tempel zelf was ook ontzettend indrukwekkend en is het boegbeeld van Kathmandu.
( grappig feitje was dat ik de tempel herkende uit het programma "echte meisjes op zoek naar zichzelf", dat hilarische programma op rtl5 ).

Daarna zijn we in het centrum gaan eten bij een super leuk backpackers tentje, OR2K. Hier werden we heel vriendelijk ontvangen en het eten was lekker. Je zat er op de grond op kussens en de sfeer was er echt top!
Na 13 km gelopen te hebben zijn we daarna lekker naar het hotel gegaan om eindelijk alle slaap in te halen.

Het was een lange maar vooral indrukwekkende eerste dag!

Dikke knuffel x


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!