Shenna.reismee.nl

Aankomst in Pokhara (backpackers chillzone)

Lieve allemaal,

Na een lange busreis van 8 uur, kwamen we dan eindelijk aan in Pokhara. WAUW WAT EEN RUST. Het is er zo anders dan Kathmandu.. het is echt een backpackersparadise in combi met een hippie oordt.. In a good Way though ;)
Het hotel waar we aankwamen was ook echt een aanrader; hotel Greenland. Heerlijke tuin en een relaxte sfeer. Ik loop naar boven naar mijn kamer en loop meteen twee kamermeisjes tegen het lijf. De liefste mensen die er zijn gewoon! Nepalesen zijn echt ontzettend lief en vriendelijk!
Ik loop even door naar buiten naar het balkon en er zitten 3 Australische backpakkers en beginnen meteen een gesprek. Ze vertellen dat ze naar India zijn geweest en dat ze nu in Pokhara zijn om de trekking te gaan doen. In Pokhara heb je verschillende trekkingen; de punhill en annapura zijn daar twee van, misschien dat ik samen met bram een korte trekking ga maken maar dat hoor je later wel ;)

Daarna zijn we een pizzaatje gaan eten in een chill restaurantje. Omdat we de rest van de week rijst eten in het gastgezin, heb ik *heul wijs* nog gebruik gemaakt van de optie om voor pasta te kiezen.
Daarna was het tijd "for some good old touristtime" en hebben we heerlijk gebruik gemaakt van mijn selfiestick. Ook anderen maakte gebruik van ons momentje door voor onze foto te gaan staan zodat ze automatisch met ons op de foto stonden zonder het te hoeven vragen. Dit is hier heel gebruikelijk trouwens onder de Chinezen en Indiase toeristen. Ik voel me altijd wel vereerd en ga een uitgebreide fotosessie dan ook niet uit de weg. (Ik haat foto's... but hey, I will do anything for extra karmapoints ? )

Vervolgens zijn we een stukje gaan lopen en een heerlijke lassie *OMG MY NIEUWE LIEVELINGSE* gaan drinken bij de busy bee.
(Lassie is trouwens een yoghurt drankje met vers fruit gemixt. Dus het proeft een beetje als die lekkere yoki van de appie alleen dan vers).

We hebben nog even simkaarten gefixt zodat we internet hebben en daarna zijn we weer naar de busy bee gegaan.
Uiteindelijk bleven we met z'n vieren over; Sjoerd linda bram en ik. Bram is een vriend van Sjoerd en hij was toevallig ook in Nepal. Echt wat een inspirerend persoon was dat!! Hij was zo'n mega positief persoon en zo ruimdenkend. Hij vertelde verhalen over zijn 6 weken in Nepal en we hingen met z'n 3en aan zijn lippen. Hij was in chitwan geweest waar hij nog geen 5 meter van een wilde neushoorn af stond en ook hij had de trekking gedaan van 12 dagen. Hij vertrok de volgende dag naar Kathmandu maar gelukkig hebben we hem nog ontmoet voor z'n wijze raad en goede adviezen voor ons avontuur in Nepal echt is begonnen! We hebben nog gezellig een biertje gedronken met z'n allen en zijn daarna met z'n 3en naar het hotel gelopen om lekker ons bed te gaan opzoeken. Het was weer een lange dag. X



Reacties

Reacties

Kate

Shen, in India MOET je een bang lassie drinken! Echt een erg leuke ervaring ????

Shen

Thanks voor de tip! Bang lassie anders dan normale lassie? Xxx

Kate

Hahah... daar kom je dan wel achter :p. Have fun mop xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!