Shenna.reismee.nl

Het afscheid


Maandag ochtend zijn we voor de laatste keer naar Oxford school gegaan, de school waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan. We werden het podium opgeroepen waar Bram een welkomstceremonie kreeg en ik kreeg mijn afscheidsceremonie. Inclusief rode tika's, bloemenkransen en het volkslied gezongen door een stuk of 400 leerlingen voor ons.
We zijn de hele dag langs de klassen geweest waar we hebben gezongen, gedanst, en afscheid genomen.
Na school zijn we voor de laatste keer met de schoolbus naar het gastgezin gegaan. We waren uitgenodigd om daar te komen eten en zelfs te blijven slapen, wat normaal vrij ongebruikelijk is omdat je als niet-getrouwd stel niet mag samen slapen.
We hebben de hele dag gespeeld met de kinderen, en toen het etenstijd was kregen we het meest uitgebreide diner; overheerlijke Dal Bhat, Chapati en er was speciaal geitenvlees gehaald omdat Bram te gast was. We hebben nog tot laat zitten praten met Raju en zijn daarna naar bed gegaan. De volgende ochtend hebben we afscheid genomen van het gastgezin en hebben we de kinderen uitgezwaaid tot aan het moment dat ze helemaal uit het zicht waren.

Ik kijk terug naar een ontzettend mooie tijd met dierbare herinneringen. Ik heb zoveel interessante mensen ontmoet, leerzame gesprekken gevoerd maar vooral van ze genoten. De mensen zijn zo ontzettend gastvrij en daar kunnen wij in Nederland nog een hoop van leren.. Ik ga ze missen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!