Shenna.reismee.nl

The Blue city Jodhpur

Het leek wel alsof we paars waren. compleet ongeneerd werden we aangestaard. Op het station in Delhi was het niet normaal druk en als de trein aankomt, is het letterlijk vechten voor een plekje. Hele Indiase families worden naar binnen gewerkt en soms zie je er nog eentje half achteraan rennen om vervolgens door iemand in getrokken te worden. Wij hadden gelukkig een 2AC geboekt, plaatsen met 4 bedden die je kunt afsluiten met een gordijntje. Gelukkig gingen Juul en Aster dezelfde richting op dus hoefden de plekken niet met vreemden te delen.
Ik moet zeggen dat ik prima heb geslapen. Bram daarentegen wat minder goed, er kwam blijkbaar steeds een man naar binnen gluren tussen de gordijntjes door... gelukkig heb ik daar niks van gemerkt.

Na een treinreis van 12 uur kwamen we om 5.30 aan op het station van Jodhpur. Er zou een taxi pickup zijn vanuit het hotel. Taxi's in overvloed maar inderdaad je voelt 'm aankomen, geen van ons hotel. We waren moe, chagrijnig, en ook nog eens iedereen die je aanstaart. We hebben gewoon zelf een taxi geregeld. En hoe hard men het ook afraadt, we zijn netjes op plaats van bestemming aangekomen.. zonder kleerscheuren.
We sliepen in Hem's guesthouse. Het wordt gerund door 2 broers die ontzettend vriendelijk en behulpzaam zijn. In de middag hadden we een ricksjaw tour geboekt en zijn naar het fort, de tempel, het paleis en naar een of ander park geweest die leek op een scène uit Indiana Jones. Het fort was trouwens echt onwijs mooi, het leek zelfs even alsof we in de fata morgana in de eftelig waren. Zo sprookjesachtig!
Wat trouwens ook wel grappig was dat ze weer gewoon bijna in de rij stonden om op de foto te gaan met ons. Eerst moeder, dan vader, dan de kinderen... en dat om de 10 min. Achja, we kunnen er nog steeds om lachen.

Morgen gaan we met de trein naar Pushkar! Gelukkig is het dit keer maar een ritje van 5,5 uur...

X

Tom

Klinkt allemaal goed???????? blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er verder nog van maatjes