Shenna.reismee.nl

Pushkar

Ik keek heel erg uit naar Pushkar. De foto's op internet, de lonelyplanet die vol lof er over verteld. Het is een van de 3 heilige plekken in India waarvan ze geloven dat het is ontstaan doordat Brahma een lotusbloem liet vallen. Het is een rustige plaats en een belangrijke plek vol boeiende rituelen.. werd ons verteld.
Helaas vonden we het heel erg tegenvallen en hebben we geen enkel ritueel gezien. De mensen waren niet anders dan andere plaatsen in India en de straten leken hetzelfde als in Jodhpur.

We kwamen in de middag aan in Pushkar en namen een taxi naar het hotel Kanhaia Haveli, een super net en schoon hotel! Savonds hebben we iets gegeten bij the Sixth Sense en zijn daarna op tijd gaan slapen.
De volgende dag zij we op zoek gegaan naar de tempels en hadden we verwacht veel boeiende rituelen te zien. Het enige wat we hebben gezien is veel Indiase families die zich wassen en gaan zwemmen in het water. Een beetje vergelijkbaar met de berendonck dus.
Vervolgens kwamen we een Portugees stel tegen die ons vroegen wat de hoogtepunten waren in Pushkar. We raakte aan de praat en zijn gezellig wat gaan lunchen. We hebben echt ontzettend leuke gesprekken gehad en zijn savonds nog wat gaan eten samen.

Verder hebben we nog een kamelentour gedaan door de "woestijn". Een woestijn bestaat normaal gesproken uit zand. Deze bestond voornamelijk uit planten (en ook wel wat zand natuurlijk). Door de moesson was het namelijk een stuk groener dan normaal.
Ik heb echt bijna in het zadel gezeken van het lachen, Bram werd op een kameel gezet en in plaats van dat er iemand naast ging lopen ging de jongen achter mij op de kameel zitten. Bram kreeg dus de teugels in z'n handen en werd min of meer aan z'n lot overgelaten samen met Prince (de kameel). Hij mocht zelf gaan sturen, en ze bleken een goede match te zijn. Echt een natuurtalentje hoor, die ouwe kamelendrijver brammi babba!