Shenna.reismee.nl

Maleisië & Perhentian

He he, jullie hebben er even op moeten wachten maar daar is die dan; ons reisverslagje uit Maleisië en Perhentian.

Vanuit India waren we naar Kuala Lumpur gevlogen. WORST FLIGHT EVERRR. Ik was al beroerd maar die vlucht maakte alles nog 10x erger. Eenmaal in Kuala Lumpur aangekomen heb ik dan ook 5 dagen niets anders dan de hotelkamer gezien.

Ik heb bram op pad gestuurd en zelf als een kluizenaar geleefd. Wat voelde ik me slecht! M'n ouders vinden het zo leuk als ik gedetailleerd schrijf, maar dat laat ik hier maar even achterwegen..

Op de 6e dag toch maar even naar de dokter gegaan omdat we natuurlijk ook vertraging hadden opgelopen en graag verder wilden naar Perhentian. Ik kreeg een antibiotica kuurtje en ben volgestopt met diarreeremmers zodat we toch verder konden reizen.

Met ietswat vertraging in de reis kwamen we dan eindelijk aan op Perhentian kecil, een klein eiland bij Maleisië wat ook wel bekend staat als het backpackers eilandje. Als je aan komt varen zie je dat het kleine eiland (dat eigenlijk niet zo klein is) voor het overgrote deel uit palmbomen en jungle bestaat, en de zee echt mega helder blauwe kleur heeft. Wauw.

We hadden op internet gelezen dat je niks hoeft te reserveren van te voren en gewoon naar binnen kunt lopen. Niet doen dus; bijna alles zat vol. Uiteindelijk hadden we een klein chaletje bij Chempaka op longbeach. Het hutje viel nog net niet uit elkaar maar we keken wel uit op de helderblauwe zee. Dat maakte alles weer goed!

De eerste dag een overheerlijke lunch gehad bij bubu villa. Een van de resorts op het eiland (die er eigenlijk niet tussen passen met hun prijzen van 150 euro per nacht maar toch helemaal volgeboekt zitten ). Zeker een aanrader om te gaan eten; zowel lunch als avondeten. In verhouding dus wat duurder met de rest maar kwalitatief heel goed!

Ook hebben we weer een bezoekje gebracht aan de dokter op het eiland, we maken er bijna een gewoonte van! 2 nachten niet kunnen slapen van de jeuk, en in de ochtend m'n hele gezicht voelde die vol bulten zat, m'n ogen zaten dicht, en mijn hele lijf jeukte; kon er ook nog wel bij.. achteraf bleek dat ik helemaal de zon niet in mocht met de antibiotica en daar een allergische reactie op had gekregen.

Verder hebben we nog ontzettend leuke mensen ontmoet. Met Freek en Laura, toevallig ook uit Nijmegen, hebben we twee dagen lekker gegeten op het strand. Er zijn iedere avond bbqs waarbij je kunt kiezen uit een aantal soorten verse vis en garnalen die vers worden klaargemaakt. En je betaald ongeveer 6,50 per menu!

Ook hebben we James en Clada leren kennen, een stelletje uit Engeland waar we flink wat drankjes mee hebben gedaan!

De snorkeltrip was ook echt fantastisch! Ze bieden het overal op het eiland aan. We hebben zeeschildpadden, rifhaaien en veel andere vissen gezien. De onderwater wereld is zo betoverend mooi!

Perhentian was heeeerlijk en het is een fijn eilandje. We hebben er een paar heerlijke dagen gehad en zijn gister terug naar het vaste land gegaan. Omdat er door de storm geen WiFi was op het eiland moesten we ergens onze reis verder gaan plannen! We kwamen uit bij een eettentje bij de haven van kelu besut waar we de hele dag hebben doorgebracht. Op een of andere manier deed de creditcard het niet, dus konden ook geen vluchten boeken. We zaten dus een beetje vast! We raakte aan de praat met een local en hij hielp ons met alles te regelen. We hebben de hele dag met hem doorgebracht! Hij heeft ons uiteindelijk mee genomen naar zijn werk, we zijn een hapje gaan eten ergens en daarna heeft hij ons savonds om 22.00 uur bij de nachtbus naar Kuala Lumpur afgezet. Ondanks dat we de hele dag hebben moeten wachten hebben we het ontzettend gezellig gehad!

De nachtbus naar Kuala Lumpur was ook echt prima te doen. Super luxe stoelen die lekker achterover konden dus hebben lekker kunnen slapen. Nu eindelijk aangekomen op Kuala Lumpur en dan over een paar uurtjes op naar Thailand!