Shenna.reismee.nl

Op naar Vinales!

Nadat we hadden uitgecheckt bij de Casa en de laatste dingetjes hadden geregeld, hebben we een taxi naar het busstation gepakt. Voor 12 Cuc zaten we in een prima auto mét AC. Prima ritje dus.
We zijn in de bus gestapt naar Vinales en na 4 uurtjes kwamen we aan. Wauw. Wat een verschil met Havana. De huisjes en wegen zijn (bijna) allemaal goed onderhouden en het stadje wordt omringd door een groene vallei. We worden opgewacht door onze gastvrouw en rijden het centrum uit naar onze Casa (casa Toni) die achteraf ligt en iets meer verpauperd is dan de rest van het centrum. De vrouw spreekt geen woord engels en weer is GoogleTranslate een perfecte uitkomst. Als we naar het dakterras van het huis lopen vergeten we even alles om ons heen; wauw. We kijken recht tegen de met groen beklede rotswanden van de vallei en het is echt een adembenemend uitzicht..
Als we naar beneden lopen komt er een jonge vrouw naar ons toe gelopen en spreekt ons aan in perfect engels. Ze komt uit Frankrijk en is verliefd geworden op een Cubaan en hiernaar toe verhuisd. What a love story...
Ze verteld alles wat we moeten weten en hebben meteen een paardrijtour ingepland voor morgen. We zijn wat gaan eten in het stadje en daarna nog wat mojito's gedronken voor 0.90 cuc. We moeten echt oppassen dat we niet met een alcoholprobleem thuis komen hoor...